אפרת עוז | כאבי גב
16308
rtl,single,single-post,postid-16308,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
 

כאבי גב

bigstock-Pain-In-The-Back-21342047

05 ספט כאבי גב

  • 80-90% מהאוכלוסייה יסבלו במהלך חייהם מכאב גב
  • 50% מכאבי הגב עוברים ללא טיפול תוך שבוע
  • 80% עוברים תוך שישה שבועות.
  • פריצת דיסק או בלט דיסק אינם בהכרח הסיבה לכאבי גב.
  • שינויים ניווניים, בלט דיסק ואבחנות אחרות נמצאו אצל אנשים ללא כאבי גב באחוזים דומים לאלו הנמצאו אצל אנשים עם כאבי גב.
  • גורמי סיכון מוכחים לכאבי גב: השמנה, עישון ועבודה ממושכת במנח כפיפת הגב ורוטציה.
  • ישיבה היא גורם תורם לכאבי גב. ישיבה ממושכת במצב סטטי אינה מומלצת ולכן רצוי לקום כל שעה לסיבוב וביצוע מתיחות
  • כמעט כל פעילות גופנית שתבחרו טובה ויכולה לעזור לגב שלכם, במיוחד אם אתם נהנים ממנה.
  • אין צורך להפסיק פעילות בזמן התקף, אלא לבצע אותה בצורה מתונה ומבוקרת יותר.
  • כאבי גב זה בדיוק כמו כאבי ראש, מיגרנה, כאבי בטן וכדומה. זה חלק מהחיים ולא מעידים על משהו חמור שדורש מיד בדיקות כמו CT ו MRI
  • אפשר וניתן לקחת משככי כאבים כדי להתמודד עם הכאב ולהמשיך לחיות את החיים.
  • פעילות גופנית ותנועה היא התרופה למרבית הכאבים
  • צאו החוצה ותעשו פעילות לפחות 3-4 פעמים בשבוע.
  • חשוב לשים לב שהפעילות לא מחמירה את מצבכם וכי אין ירידה בכוח שריר או אצירת שתן כתוצאה מכאבי הגב. במידה וכן פנו לרופא לבדיקה.
  • תמיד מוזמנים לפנות אליי או לכל פיזיותרפיסט אחר שאתם מכירים על מנת שיעזור לכם לטפל בכאב, להתאים את הפעילות הגופנית ואת סביבת העבודה שלכם.
No Comments

Post A Comment